AktualitásDigitalizációSzállás foglalásSzállás weboldalY generációZ generáció

5 JELLEMZŐ UTAZÁSI SZOKÁS, AMI MÉGIS MINDENHOL MÁS

By 2019-03-14 No Comments

Március 10-én zárta kapuit Berlinben a világ egyik legnagyobb turisztikai B2B vására, ahol a több mint 113.000 szakmai látogatók körében idén is nagy sikere volt az ITB Berlin Convention előadásainak. Ennek keretében a legújabb kutatásokat és fejlesztéseket ismerhette meg a hallgatóság. A szakma számára megnyugtató, hogy a 2019-re vonatkozó előrejelzések szerint a turizmusban az átlagosnál magasabb, mintegy 5%-os növekedéssel számolhatunk Európában. Ahhoz, hogy ezekből a kedvező folyamatokból minél inkább profitálni tudjanak a turisztikai vállalkozások, feltétlenül követniük kell a változó utazási szokásokat is.

 

Korunk turistája évente többször utazik

Az elmúlt évtizedek számos gazdasági és társadalmi változásából adódóan az utazás az egyik leggyakoribb szabadidős tevékenységgé vált. A technológiai fejlődés egyre több lehetőségeket kínál az utazónak, akik már hozzászoktak a változatossághoz, sőt kifejezetten keresik azt. Szinte minden korcsoportra jellemző, hogy gyorsan túllép a már megismert dolgokon, ezért is ritka a visszatérő szabadidős vendég. Egy 2018-as hazai kutatás szerint a lakosság 42-47%-a évente már legalább háromszor utazik, ebből jellemzően legalább egyszer belföldre. Hogy merre indulnak el, arra viszont komoly befolyással bírnak a korábbi vendégek, ezért fontos, hogy mindig elégedetten távozzanak, és így jó nagykövetekké váljanak.

 

Korunk turistája rövidebb időt tölt el egy helyen

Az IPK International legutóbbi kutatása szerint a szabadidős turisták ugyanakkora hányada látogat el vízpartra, mint ahányan a világ különböző nevezetes városaiba (29%). Míg az előbbi esetében az elmúlt két évtizedben látványosan csökkent a tartózkodási idő, az utóbbiaknál ez kisebb mértékű volt. A városlátogatások növekedésének motorja az 55 év feletti, Baby boomerek néven ismert csoport, akik nem csak létszámukat tekintve jelentősek, hanem fizetőképességük miatt is fontos célcsoportja a szállodáknak. Tapasztalt és gyakori utazókról van szó, akik hajlandók többet fizetni a kényelmi szolgáltatásokért. Ugyanúgy a világhálóról tájékozódnak, mint a náluk fiatalabbak, de ezzel párhuzamosan a hagyományos csatornákat is használják.

 

Korunk turistája szívesen foglal magának alternatív szálláshelyet

Általános trend a hiteles, autentikus környezet iránti érdeklődés, mely a turizmus több területén a sharing economy megjelenésében is tetten érhető. Az ebbe a körbe tartozó és jelenleg a nemzetközi piac mintegy 25%-át magának tudható ún. parahotelek bővülése látványos volt az elmúlt tíz évben, ugyanakkor a 4 és 5 csillagos kategóriához tartozó házak iránti kereslet változatlanul erős növekedését látjuk egész Európában. Az utazási döntést – ha nem is az elsők között -, de befolyásolja a szálláshelyek színvonala és ebben nincs különbség a generációk között. A belföldi utazásokon részt vevő emberek jellemzően középkategóriás hoteleket keresnek a legnagyobb számban, ez alól az 55 év felettiek képeznek kivételt, akik a hosszú hétvégéket szívesen töltik magasabb színvonalú hotelben.

 

Korunk turistája tudatos utazó

Ahogy az egészséges életmód és a fenntarthatóság gondolata a ’90-es évektől kezdve egyre inkább elterjedt, úgy jelentek meg mind nagyobb számban a tudatos turisták, akik ma már egy jelentős méretű, jól megcélozható csoportot alkotnak. Ez a meglehetősen igényes fogyasztói csoport, akik számára fontos a minőség is az előbb említettek mellett, ugyanakkor az élvezetekről sem akarnak lemondani. Mivel az aktív kikapcsolódás, az egészséges környezet és kényeztetés egyformán érték számukra, hajlandók érte többet is fizetni. Hogy mennyivel, az már jelentősen különbözik az egyes küldő területek esetében – állapítja meg egy januári Travelzoo kutatás.

 

Korunk turistája jól tájékozott

A turizmus területén a világháló első helye a tájékoztatásban közismert, jóllehet az online eszközök mellett még mindig jelentős hányadot tudhatnak magukénak a hagyományos csatornák a figyelem felkeltésében. Bár az új technikai eszközöket a 40 feletti korosztály eleinte nehezebben fogadta be, de mára már alkalmazkodott a felgyorsult élethez, ezért nem találunk jelentős különbségeket ezen a téren. A már említett hazai kutatás is megerősítette, hogy míg utazás előtt kortól függetlenül az internet az első, ahol információt keresnek az emberek, addig érzékelhető a különbség a foglalás kezdeményezésében. Az izgalmas, változatos és személyre szabott tartalom egy könnyen kezelhető felülettel ugyanakkor foglalásra ösztönözheti az idősebbeket is. Ha nem csak az Y generáció a célcsoportja a szálláshelynek, akkor érdemes a többiek szemével is megvizsgálni weboldalt és a technikai megoldások, személytelen szövegek helyett az ő elvárásaikat helyezni a középpontba.

Ezzel kapcsolatos további javaslatainkról itt olvashat.

Válassza a Hotrest szálloda szoftver, mert cserébe:

  • modern, könnyen használható és tanulható szálloda szoftvert kap
  • folyamatosan új PMS funkciókat kap plusz költségek nélkül
  • biztosítjuk a mindenkori törvényi megfelelést (pl. NTAK), plusz költségek nélkül
  • megbízható supportot adunk, plusz költségek nélkül
  • bármikor visszamondhatja, így nincs kockázat
  • segítünk csökkenteni hotele /panziója adminisztrációs terheit