Sorozatunk első részében olvasóink megismerhették a Google Hotel Ads fogalmát, felületét, és igyekeztünk szemléltetni a platform előnyeit. Most kicsit gyakorlatiasabban próbáljuk megközelíteni a témát, igyekszünk segíteni az alapvető fogalmak megértésében és a felület lehető leghatékonyabb kezelésében.
A legelső fontos lépés: Google Cégem fiók létrehozása
Fontos a cégprofil kialakítása, hiszen ez tartalmazza azokat az adatokat, amit a felhasználók látni fognak, ha a konkrét vállalkozásra, vagy hasonló vállalkozásokra keresnek a Google Keresőben és a Térképen. Az első lépéseket itt tehetjük meg: https://www.google.com/intl/hu_hu/business/
Amit a Google Hotel Ads-ről tudni érdemes – az első lépések
Az alapvető Google hirdetési fogalmakon kívül (mint például hogy mit jelent a kampány, hirdetéscsoport, ezek beállításai és tulajdonságai, stb.) – a Google Hotel Ads esetében legalább két további fontos tényezőről érdemes beszélnünk:
Adattáblázat és Licit
Az adattáblázatokban adatokat kell megadnunk szállodánkról – képek, információ, szabad kapacitás, stb. Ezek szükségesek ahhoz, hogy a későbbiekben megjeleníthessük szállodánkat a Google Hotel Ads felületén. Ennek az adattáblázatnak a kialakítása elsőre bonyolultnak tűnhet, de a Google támpontokat is ad a kialakításához. Ide kattintva érhető el ez a felület.
Ha nem vagyunk gyakorlottak a témában, a Google rendszerén keresztül segítséget kérhetünk egy harmadik féltől (integrációs parntertől), mert sok időt és szaktudást vehet igénybe ez a folyamat. Célszerű itt kezdeni, lépésenként haladni, a későbbiekben itt tudunk partnert is választani. Itt érhető el
A licit beállítása ennél egy lényegesen egyszerűbb feladat, viszont nem kevésbé fontos! Főleg a költségvetések beállítására és csoportosítására vonatkozik ez a rész. Lehetőséget kapunk egyéni szállodák vagy szállodacsoportok megjelenítésére is, a licitválaszték beállítása ilyen tekintetben is fontos szempont.
Ezek az első és legfontosabb lépések, ha szeretnénk igénybe venni a Google Hotel Ads kínálta lehetőségeket.
A Google Hotel Ads központja
Amikor elindítjuk a szállodahirdetés folyamatát, a Google automatikusan létrehoz nekünk egy központi fiókot. Ez a felület sokban hasonlít a Google Ads felületéhez, tehát ha ismerősek vagyunk, könnyű lesz navigálnunk. Itt nyomon követhetjük a hirdetéseinket, illetve személyre szabhatjuk a beállításainkat. Amennyiben viszont a marketing ezen részét egy harmadik, integrációs partner kezeli, ebben az esetben nem is különösen kell foglalkoznunk ezzel a felülettel, viszont mindenképp érdemes ismerkedni vele, és időnként ellenőrizni a mutatókat.
Google Hotel Ads a gyakorlatban
Azt követően, hogy létrehoztuk a fiókunkat, hozzákezdhetünk az integrációs folyamathoz. Ennek lépései a következők:
- Szállodalista adatfolyam elkészítése (Hotel list feed)
- Ár adatfolyam készítése (Price feed)
- POS (Point of Sale) URL-ek készítése
- Az árpontosság tesztelése, végleges integráció
- Árajánlattétel
Ezek a fogalmak és kifejezések elsőre talán bonyolultnak tűnhetnek, de a Google nagyon sok segítséget ad, és lépésről-lépésre végigvezet minket az egész folyamaton, illetve hasznos, bevált tippeket is ad, hogy mikre érdemes figyelni, illetve mik a szerencsés beállítások. https://support.google.com/hotelprices/answer/6240877
Hogyan tud segíteni a Hotrest mindebben?
Ahhoz, hogy egy szálloda megjelenhessen a Google Hotel Ads felületén, elengedhetetlen az úgynevezett „Price feed” (adatfolyam, ami az aktuális árakat tudja szolgáltatni a Google felé). A Hotrest rendszere képes arra, hogy Price feed-et állítson elő, emellett előrehaladott tárgyalásokat is folytatunk a Google-lel, hogy rendszerünk használói élvezhessék a Google Hotel Ads előnyeit.
Figyelembe véve a Google globális forgalmának méretét, és folyton fejlesztett felületét, biztosak lehetünk benne, hogy a Google Hotel hirdetési platformja a jövőben csak egyre nagyobb lesz. Érdemes tehát minél előbb belevágnunk: A befektetett költség minimális, míg az előnyök óriásiak lehetnek, jelentősen fellendítve ezzel a szolgáltatást igénybe vevő szállodák forgalmát.
Válassza a Hotrest szálloda szoftver, mert cserébe:
- egy modern, könnyen használható és tanulható szálloda rendszert kap
- folyamatosan új PMS funkciókat kap plusz költségek nélkül
- biztosítjuk a mindenkori törvényi megfelelést (pl. NTAK), plusz költségek nélkül
- integrált szálloda szoftver modulokat kap, amik jól működnek együtt
- megbízható supportot adunk, plusz költségek nélkül
- bármikor visszamondhatja, így nincs kockázat
- szálláshely és vendég adatai biztonságban lesznek
- segítünk csökkenteni hotele /panziója adminisztrációs terheit