AktuálisAktualitásDigitalizációSzállás weboldalTartalom marketing

Unique Selling Proposition – minden, amit ennek fejlesztéséről tudni érdemes

By 2019-04-15 No Comments

Mi az a Unique Selling Proposition (USP)?

Magyarul egyszerűen egyedi terméktulajdonságot jelent a kifejezés. Ez az a sajátos, egyedi tulajdonság, ami mássá tesz, segít a tömegből kitűnni, és megmutatni a partnereknek és ügyfeleknek, miért érdemes bennünket választani. Olyan tényezők, amik csak ránk jellemzőek, amik sajátossá és egyedivé tesznek minket a piacon, valamint segítenek megtalálni azt a célközönséget, akik pontosan azt keresik, amit mi kínálni tudunk.

A célközönség megismerése

Kik azok a vendégek, akik jellemzően foglalnak szobákat a szállodánkban? Milyen az ideális vendég?

Figyeljük meg a vendégeinket, és készítsünk adatbázist az őket jellemző dolgokról, szokásaikról, aztán gondolkodjunk el azon, ők mi miatt választottak épp minket. Hogyan tudja szállodánk kielégíteni az ő speciális igényeiket?

Ha a szállodánk kifejezetten gyerekbarát, érdemes a kisgyermekes családokat megcélozni. Ha egyedi szolgáltatást kínálunk, akkor az olyan embereket, akik számára a szolgáltatás vonzó lehet, ami lehet pont az, hogy  kifejezetten felnőttbarát szálláshely. Remek példa erre a Palazzo Villa.

Az is fontos, hogy felmérjük a konkurenciát – mit kínálnak a helyileg közel lévő vagy hasonló adottsággal rendelkező szállodák?

A célközönség szegmentált gyűjtéséhez és a szegmentált kommunikációhoz nagy segítséget nyújt a Hotrest CRM.

A szálloda elhelyezkedése

Vegyük figyelembe a szállodánk elhelyezkedésének földrajzi és egyéb adottságait. A belvárosban helyezkedik el? Esetleg tóhoz vagy folyóhoz közel? Vannak a közelben vendéglátóhelyek? Tömegközlekedéssel könnyen megközelíthető?

Vegyük mindezt figyelembe, és próbáljuk meghatározni a célközönséget. Ha a belváros szívében van a szállodánk, hangsúlyozzuk ezt, hiszen a potenciális vendégeink valószínűleg olyan jellegű kikapcsolódásra vágynak, amit egy belvárosi helyszín kínálhat számukra. Emeljük ki azokat a nagyszerű, környéken megtalálható programokat, szórakozóhelyeket, amik vonzóak lehetnek a leendő vendégek számára.

Ha vidéken van a szállodánk, valószínűleg olyan vendégeink lesznek, akik ki szeretnének szakadni a nagyvárosból a pihenésük idejére. Ilyen esetben promotálhatjuk a természetközeliséget.

Ismerjük fel a célközönséget és elégítsük ki az igényeiket. Mutassuk meg, miért a mi szállodánk a legideálisabb szálláshely a számukra. Emeljük ki azokat a tényezőket, amik hatására valóban bennünket fognak választani. Erre remek példát láthatunk itt:

A kényelem fontossága

A vendégek árkategóriától függetlenül keresik a kényelmet. Még egy 3 csillagos szálloda vagy egy kisebb szálláshely esetében is fontos szempont. Hangsúlyozzuk ilyen szempontból is a legjobbat, legegyedibbet, amit kínálni tudunk.

Ezek lehetnek a legapróbb dolgok is – egy kis szálloda, aminek hangulatos bárja kandallóval rendelkezik. Vagy talán az extra nagy méretű, kényelmes ágyak. Lehet ez egy szabadtéri medence, amit a vendégek élvezhetnek a nyári melegben.

Ne feledjük, hogy a vendégek olyan helyeken szeretnek megszállni, ami az életüket valamilyen szempontból pillanatnyilag jobbá, kényelmesebbé teszi.

Jelentse bármi apró dolog a kényelmet a szállodánkban, mindenképp hangsúlyozzuk ki azt.

Az értékek fontossága

Egy nyaralás pénzbe kerül, néha elég sokba. Ezért a vendégek jellemzően a legjobb ajánlatot keresik. Nem feltétlenül kell, hogy a szállodánk a legolcsóbb legyen, viszont fontos, hogy értéket kínáljon és képviseljen.

A vendégnek azt kell éreznie, hogy valami extra dolgot is kapnak a foglalásuk következtében. Igyekezzünk valami olyat kínálni, ami más és több, mint amit a konkurens szállodák nyújtanak a vendégeknek. Ezek lehetnek egész kis dolgok is. Egy üveg bor bekészítve a prémium lakosztályban megszálló vendégek részére, vagy egy kupon, amit beválthatnak a vacsoránál. Ezek a talán jelentéktelennek tűnő dolgok is meghatározó tényezők lehetnek.

A szálloda logoja

A logo a márka arcát képviseli. Ezen kívül megmutatja az értékeket, illetve a szálloda típusát is. Egy luxusszálloda nagyon más logoval fog rendelkezni, mint egy kis, családias szálláshely. Ennek különösen online van jelentősége, ahol vagy egy pillanat alatt megragadja a potenciális vendég figyelmét, vagy egyáltalán nem.

Ha a szállodánk még nem rendelkezik logóval, vagy fejlesztésre szorul, olyan eszközöket is használhatunk, mint a Hatchful egy profi megjelenésű logo tervezéséhez.

Tesztelés és finomítás

Miután elkészült a fenti lépéseket elvégeztük, meghatároztuk a célközönséget, felismertük, hogy mi teszi a szállodánkat egyedivé és a logo is elkészült, nagyon fontos a tesztelés fázisa is. Nézzük meg, hoz-e fellendülést az új stratégia, és ha szükséges, finomítsunk, alakítsunk rajta.

Amennyiben helyesek az észrevételeink, elkezdhetjük a marketing kampányainkat is ezek következtében alakítani. A szálloda USP-je stratégiai kohéziót eredményez és segít abban, hogy minél több potenciális vendéget szerezzünk.

A marketingkommunikáció a szállodai iparágban egyre inkább áttolódott az online felületek felé, melynek központi eleme egy korszerű weboldal és egy szállodai szoftver infrastruktúra, melyhez a Hotrest komplex megoldást kínál a szállodaipar szereplői számára.

Válassza a Hotrest szálloda szoftvert, mert cserébe:

  • egy modern, könnyen használható és tanulható szálloda rendszert kap
  • folyamatosan új PMS funkciókat kap plusz költségek nélkül
  • biztosítjuk a mindenkori törvényi megfelelést (pl. NTAK), plusz költségek nélkül
  • integrált szálloda szoftver modulokat kap, amik jól működnek együtt
  • megbízható supportot adunk, plusz költségek nélkül
  • bármikor visszamondhatja, így nincs kockázat
  • szálláshely és vendég adatai biztonságban lesznek
  • segítünk csökkenteni hotele /panziója adminisztrációs terheit