Digitalizáció

Egy jó honlap ismérvei – I. rész

By 2018-10-10 No Comments

Egy honlap értéke egyetlen dologban mérető: abban, hogy teljesiti-e a célját.

Cikksorozatunkban azokat a jellemző okokat/hibákat/folyamatokat tárjuk fel, melyek megakadályoznak minket abban, hogy honlapunk beteljesítse a kitűzött célt. A sorozat első részében az alapvető szükségességet vizsgáljuk.

Ugyan lerágott csontnak számít a kérdés, hogy miért van szükség az értékesítéshez honlapra, mégis a piac egy része még mindig szkeptikus azzal kapcsolatban, hogy érdemes-e erre költenie.

Ha Ön is szkeptikus, vagy nehezen tudja meggyőzni a főnökét a beruházás szükségesséről, javasoljuk, hogy ezzel az alapgyakorlattal kezdjen.

Miből marad ki az, aki nem (jól) használja ki a weboldalát?

Az Internet Live Stats internetes statisztikákra szakosodott oldal kimutatása alapján jól látható, hogy évről-évre tovább nő az internet felhasználók száma. A 2017-es évben 3,5 milliárd felhasználót becsültek, vagyis a Föld teljes lakosságának 35%-a elérhető online.

Forrás: Internet Live Stats

Ha a létrehozott honlapok tekintetében is megvizsgáljuk ezt a kimutatást, látható, hogy 2017-ben ugrásszerűen megnőtt a létrehozott weboldalak száma, átlépve az 1,7 milliárdot. A növekvő felhasználószám mellett a honlapok száma is napról-napra nő, vagyis honlapunknak egyre nagyobb konkurenciával kell megküzdenie, mind elérhetőségben, mind a felhasználóbarát felület szempontjából.

Forrás: Internet Live Stats

Miért kell a lehető legjobb weboldal?

Egyre több internetes tartalmat fogyasztunk, és egyre többet vásárolunk interneten, ami azt eredményezi, hogy életünk minden területére beszüremlik az internetezés fő- és melléktevékenységként is. Vagyis többet internezünk úgy, hogy közben utazunk, a családunkkal vagyunk, sorban állunk, várakozunk stb. Ezek mind olyan helyzetek, amikor az időnk és a figyelmünk limitált.

Meg kell küzdeni a figyelemért!

Sok tevékenység van, ami elvonhatja a figyelmünket a böngészésről, ezért luxus, hogyha honlapunk nem a felhasználói igények teljes kielégítésére van kialakítva. Az apró hibákra századmásodperc alatt reagálnak a felhasználók, és ne feledje, hogy a konkurencia csak 1 kattintásnyira van.