20%-os bevétel növekedés. Jól hangzik?
A Mellow Mood Hotels példáját alapul véve, elmondható, hogy egy sikeres digitalizációs megoldás alkalmazása, akár 20%-kal növelheti a bevételeket és emellett majdnem 40%-kal csökkentheti a munkaerővel kapcsolatos költségeket. Ezek olyan eredmények, melyek fontossá teszik azt, hogy ilyen jellegű beruházásokon gondolkodjanak a szálláshelyek és ennek egyik alappillére, a szálláshely menedzsment rendszere.
A digitalizáció értékesítésre gyakorolt hatásáról a Mellow Mood Hotels tolmácsolásában,
bővebben idekattintva tájékozódhat.
Pontosan milyen pontokon számíthat a megtérülésre a megfelelő rendszer használatával?
Ha szoftver oldalról közelítjük meg a kérdést, akkor a kulcsszó az egyszerűsítés és az automatizálás.
Leggyakrabban használt szállodai szoftverek:
- Weboldal (CMS) tartalom szerkesztő rendszer
- Levelezőrendszerek
- Hírlevélküldő rendszer
- CRM (Customer Relationship Management)
- PMS (Property Management System)
- Booking engine (foglalási motor)
- Channel Manager, vagy az OTA-k rendszere
- Rate-shopper
- RMS (Revenue Management System)
- Egyedi napi működést segítő rendszerek
Ha akár csak egy szoftver használatát sikerül kiváltani PMS funkcióval, vagy csatlakoztatni a PMS-hez, máris csökken a fenntartási költség, vagy az adminisztrációra szánt idő. Ez így tiszta sor, egy kis matematika az egész… Minél kevesebb helyen kell rögzíteni egy adott információt, illetve minél könnyebb annak A pontból B-be jutása, azzal vagy időt takarítunk meg, vagy költséget optimalizálunk, hiszen kevesebb rendszert kell fenntartani.
De ez önmagában nem elég, hiszen nem csak használni kell megtanulni a rendszert, hanem kihasználni is. Itt nem csak egy informatikai beruházásról van szó, hogy a jelenleginél egy szebb és trendibb megoldást kapjunk, hanem hogy leképezzük a globális irányvonalakat. Valójában ezt a megközelítést nevezzük HTNG-nek.
HTNG = Hospitality Technology Next Generation
A megközelítés szerint a PMS rendszer többé nem passzív kiszolgálója a szálláshelyek adminisztrációs igényeinek, hanem aktív menedzsment eszköze a szálláshelyeknek.
A passzív, „kiszolgáló” jelleget felváltja a:
- a proaktív és dinamikus,
- értékesítés orientált,
- folyamat-szemléletű,
- költséghatékony és felhasználóbarát,
- munkaerő-kímélő és könnyen megtanulható,
- valós időben, bárhonnan, bármikor használható,
- integrált és felhőalapú
- komplex szemlélet- és megoldás rendszer.
Pontosan hogyan?
Pontos és naprakész adatokkal
Az adatelemzések és az akár automatikus és rendszeres adat-kiértékelések segítenek az új piaci trendeket azonosítani, a vendég-viselkedés elemzése, pedig folyamatos információval szolgál a teljesítmény növeléséhez.
Folyamatos kontrollal
A működés szervezeten belüli folyamatos, és egy időben több területen történő kontrollja növeli a hatékonyságot, és csökkenti a működési költségeket. Ráadásul a jobb adatintegráció és pontosság megteremti a revenue- és channel menedzsment alapjait.
A vendégélmény fokozásával
A vendégkapcsolatok menedzsmentje egyre fontosabb napjainkban, hiszen a hatalmas média zajból a személyre szabott üzenettel lehet a legjobban kitűnni.
Sok esetben ahhoz keresünk megoldást, ami a jelenlegi folyamatainkat fedi le, viszont így elzárjuk magunkat, olyan új technikák alkalmazásától melyek valós megtérülést hozhatnak.
Sorozatunk következő részében funkciókra fogjuk lefordítani a HTNG szemléletet. Áttekintjük, hogy egy aktív menedzsment eszköz, milyen funkciókkal kell, hogy rendelkezzen.