
Napjainkban az élet szinte elképzelhetetlen közösségi média nélkül.
Azon kívül, hogy családunk, barátaink megosztásait követhetjük nyomon, óriási számú felhasználóival a közösségi média széles lehetőségeket kínál a vállalkozások számára is, hogy kapcsolatba lépjenek közönségükkel és reklámozzák vállalkozásaikat.
Nincs ez másképp a szállodaiparban sem. A szállodák közösségi média marketingje egy biztos módja az online jelenlét fokozásának.
Amilyen óriási a közösségi média világa, ugyanolyan óriási lehetőségeket kínál a szálloda promóciói számára.
Lássuk most lépésenként, hogyan emeljük egy teljesen új szintre szállodánk közösségi média marketingét.
- Ismerjük meg a célközönséget
Annak érdekében, hogy közösségi média kampányunk sikeres legyen, meg kell határoznunk a célközönséget. Tudnunk kell, milyen jellemzőkkel rendelkeznek a szállodánkba érkező vendégek. Kisgyermekes családok? Üzleti utazók? Bulizni vágyó fiatalok? Minderre sokminden hatással lehet: többek közt a szálloda kínálta szolgáltatások és az is, hol helyezkedik el a hotel. Ha nem ismerjük a hozzánk látogató vendégeket, nehéz lesz megcélozni őket bármilyen közösségi média csatornán keresztül.
A Facebook – bár manapság a legfiatalabbak körében már nem túl trendi, ennek ellenére még mindig a legnagyobb közösségi média platform, és mint ilyen, rengeteg lehetőséget rejt magában. Első lépésként hozzunk létre egy oldalt a szállodánknak. Ne feledkezzünk meg arról, hogy a borító- illetve profilkép legalább annyira szerves része az oldalnak, mint az alapvető adatok megadása. Aztán jöhetnek a bejegyzések! Tegyünk közzé ízléses képeket a szállodánkról, osszuk meg aktuális csomagajánlatainkat, majd ne féljünk hirdetni is ezeket, nyereményjátékokat létrehozni illetve megosztásra buzdítani az oldal követőit!
Mint azt mindenki tudja, az Instagram az a platform, amely elsősorban a képekről és a videó megosztásról ismert. Ezenkívül az Instagram a jelenleg leggyorsabban növekvő médiaplatform, 800 millió aktív felhasználóval.
Ráadásul az Y generáció tagjai képezik e platform legnagyobb fogyasztói csoportját. 97% -uk a közösségi médiát használja, hogy megosszák képeit utazásaikról.
(És csak emlékeztetőül: az emberi agy 60 ezerszer gyorsabban dolgozza fel a képeket, mint a szöveget.)
A Facebookhoz hasonlóan itt is létrehozhatunk egy külön profilt a szállodánk számára, aztán posztolhatjuk a képeket és videokat. Ne feledkezzünk meg a hashtagek fontosságáról – érdemes kicsit utánanézni, mik az igazán népszerűek, hiszen ezek használatával növelhetjük a követőink táborát.
- Youtube
Napjainkban 1,8 milliárd ember néz videokat a Youtubeon, ezek a videok pedig nagyobb hatással bírnak, mint a TV reklámok. Töltsünk fel videokat a szállodánkról, az étteremről, a szolgáltatásainkról, a környékről. A szálloda Youtube marketingje jelentős forgalmat és potenciális vendégeket vonzhat. A videok sokkal inkább foglalásra ösztönözhetik a vendégeket, mint a fényképek.
- Influencerek
Az influencer marketing, magyarul véleményvezér-, vagy befolyásoló marketing a marketing egy formája, amelyben a központi figyelmet a befolyásos emberekre helyezik, a megcélzott piac egésze helyett. Korábban már írtunk arról, miért fontos ez, különösen a szállodaiparban. A teljes cikk itt olvasható.
- Tripadvisor
A TripAdvisor profilon szereplő vélemények száma közvetlenül arányos a beérkező foglalásokkal. Egyszerűbben:
Több vélemény = Több foglalás = Több bevétel.
Mindenképp érdemes tehát szállodánknak jelen lenni a Tripadvisor felületén, majd véleményezésre buzdítani a nálunk már megszállt vendégeket, hiszen ezáltal növelhetjük a beérkező foglalásokat és bevételünket is.
Válassza a Previo szálloda szoftvert, mert cserébe:
- modern, könnyen használható és tanulható szálloda szoftvert kap
- folyamatosan új funkciókat kap plusz költségek nélkül
- biztosítjuk a mindenkori törvényi megfelelést (pl. NTAK), plusz költségek nélkül
- megbízható supportot adunk, plusz költségek nélkül
- segítünk csökkenteni adminisztrációs terheit