DigitalizációJövedelmezőségKépzésSzállás weboldal

A hotel szoftverek múltja, jelene és jövője

By 2024-03-06 No Comments

A szállodaipar dinamikus világában a hotel szoftverek (PMS rendszerek) hatalmas átalakuláson mentek keresztül, a kezdetleges kézi, papír és telefon alapú folyamatoktól a kifinomult felhőalapú megoldásokig. Azonban a technológiai fejlődés ellenére sok szálloda még mindig elavult PMS rendszereket használ, ami akadályozza az egyszerű integrációkat és az innovációt. Ahhoz, hogy ez megváltozzon, nagyon fontos átlátni azt a fejlődést amin az iparág az elmúlt 30-40 évben keresztülment. A szállodák így megfelelően eligazodhatnak a vendégigények és a technológiai fejlődés állandóan változó világában és a számukra megfelelő szoftvert tudják választani.

A múlt

A PMS rendszerek technológiájának kezdete visszanyúlik a 70-es évek végére, amikor főként olyan alapvető feladatok automatizálására szolgáltak ezek a szoftverek, mint a foglalások és vendégadatok kezelése. Ahogy haladt az idő, a PMS rendszerek képességei is javultak, integrálódtak a recepciós feladatokkal, a pénzügyi folyamatok kezelésével, és végül 90-es évek második felétől már az online foglalásokat is képesek voltak kezelni. A századforduló további integrációkat hozott. A PMS rendszereket összekötötték revenue management szoftverekkel és az OTA felületekkel.  A 2010-es években pedig elkezdtek elterjedni a felhőalapú megoldások és a mobil bejelentkezési funkcionalitás.

Legfontosabb mérföldkövek:

  • 1970-es évek: A foglalások és a vendégadatok automatizálására szolgáló alapvető PMS-rendszerek bevezetése.
  • 1980-as évek A PMS integrálása a front office műveletekkel és a pénzügyi folyamatokkal.
  • 1990-es évek A webalapú PMS-rendszerek és az online foglalások bevezetése.
  • 2000-es évek A PMS integrálása a revenue- és OTA kezelési rendszerekkel.
  • 2010-es évek A felhőalapú PMS-rendszerek és a mobil bejelentkezési lehetőségek megjelenése.
  • 2020-as évek A vendégközpontúságra, az adatelemzésre és a feltörekvő technológiákkal való integrációra, az automatizálásra való összpontosítás.

 

A jelen = felhő alapú hotel szoftverek

Ma már a hotel szoftver (PMS) technológia nélkülözhetetlen minden szállodaipari szereplő számára, már a legkisebb méretű akár egy szobás szálláshelyek is sok előnyt szerezhetnek használatával, messze túllépve az eredeti, adminisztrációt elősegítő funkciókon. Most már az üzemeltetési, értékesítési, vevőelégedettséget növelő funkciók a legfontosabb, központi elemeknek számítanak. A mai szoftverek folyamatokat egyszerűsítenek, foglalásokat kezelnek, és az adatelemzés révén személyre szabott vendégélményt nyújtanak, sok feladatot automatizálnak és növelik a bevételeket. Továbbá, a más szoftverekkel való zökkenőmentes integrációs lehetőségek növelik az üzemeltetési hatékonyságot, és elősegítik a vendégcentrikus szolgáltatás nyújtását.

Az átalakuló igényekre és a technológiai fejlődésre válaszul a szállodaipar jelentős elmozdulást tapasztal a felhőalapú PMS megoldások felé. Ezek a modern rendszerek páratlan rugalmasságot, hozzáférhetőséget és integrációs képességeket kínálnak, lehetővé téve a szállásüzemeltetőknek, hogy távolról kezeljék működésüket, és zökkenőmentesen kapcsolódjanak más fontos eszközökhöz és szolgáltatásokhoz. A felhőalapú PMS platformok nemcsak költséghatékonyabbak, hanem könnyebben implementálhatók és karbantarthatók, valós idejű adatelemzést biztosítva és az általános működési hatékonyságot javítva.

 

Jövőbeli kilátások = integrációk, automatizáció

Előretekintve a PMS technológia jövője további átalakulás előtt áll. Ahogyan a fogyasztói viselkedés folyamatosan változik, és a vendégigények emelkednek, a szállodaipar egyre inkább egy integrált megközelítést vár el a hotel szoftver megoldások terén. A felhőalapú platformok egyre elterjedtebbek lesznek, gyorsabb bevezetést, folyamatos frissítéseket és zökkenőmentes integrációt kínálva a korábban bevett, mára már sokszor elavult szoftverekkel szemben. A felhő alapú PMS rendszerek támogatják az egyszerű használhatóságot, az automatizálást, az integrációt és az adatok elemzését, valamint nyitott API összekötésekkel rendelkeznek, amik rugalmas integrációs lehetőségeket kínálnak. További nagy fejlődés előtt áll az automatizációs folyamatok elterjedése a szállodaiparban, amit ma már sokszor a mesterséges intelligencián alapuló megoldások is segítenek. Ilyenek például a teljesen önműködő hotel megoldások, ki és bejelentkezések, mobil fizetések. Ezeket a funkciókat a Previo felhőalapú hotel szoftvere is mind támogatja.

Az utóbbi évek történései rávilágítottak a rugalmas és skálázható, moduláris PMS megoldások fontosságára is. A felhőalapú PMS szolgáltatók, mint például a Previo, intuitív felületekkel, zökkenőmentes integrációkkal és magas színvonalú, könnyen elérhető ügyfélszolgálattal rendelkeznek, hogy megfeleljenek a modern szállodaipar igényeinek.