A szállodaipar világában a chatbot a legújabb trendet képviseli napjainkban, és ennek több oka is van. Teljesen új benyomást kelthet a vendégekre például a ki- és bejelentkezés kapcsán. Napjainkban számos szálloda kínál üzenetküldő szolgáltatást is a vendégeinek, néhányan saját, belső rendszert használnak, mások pedig egy harmadik féltől származó üzenetcsatornát részesítenek előnyben, mint például a Facebook Messenger.
Ma már szembetűnőek ennek a forradalomnak az első jelei. Amikor a Facebook Messanger 2016-ban bevezette a botokat, egyértelművé vált, hogy sok területen változást fog eredményezni az alkalmazásuk. A honlap működését rendkívül intuitívvá teszi azzal, hogy közvetlenül válaszol a látogatók kérdéseire. Néhány utazással foglalkozó cég rögtön megragadta az alkalmat ennek az új technológiának a bevezetésére, így többek közt például a Skyscanner is. Várhatóan a közeljövőben több utazási iroda és szállodák is követni fogják ezt a trendet.
Lássuk a legjobb 5 példát arra, hogyan újítják meg a chatbotok a szállodaipart:
1. A chatbot képes arra, hogy teljesen egyéni, személyre szabott ajánlatokat készítsen a leendő vendégek számára.
Egy AI (mesterséges intelligencia) beállítású chatbot képes figyelni a felhasználó viselkedését, szokásait és preferenciáit. Így a honlap látogatója egy olyan ajánlatot kaphat, ami teljesen az ő speciális igényei szerint készül el.
2. A legjobb foglalási és lojalitási csatorna.
A szálláshelyek alapvetően csökkenteni szeretnék az online szállásfoglaló portáloktól való függőségüket, és próbálják növelni a közvetlen foglalások számát. Amikor a szálloda is elkezd jelen lenni ugyanazon a felületen (az üzenetküldő alkalmazásokon keresztül), a chatbotok jobban bevonják a felhasználót, és végigvezetik őt az egész foglalási folyamaton.
3. A chatbotok képesek leküzdeni a nyelvi akadályokat.
A hotelek számára gyakori probléma, mikor megérkezik a vendég, és elkezdene beszélni a recepcióssal, kiderül, hogy nincs olyan közös nyelv, amit mindketten beszélnének. Ez egy valós helyzet, ami egy kommunikációs szakadékot eredményez. A chatbotok alkalmazásával ez teljes mértékben elkerülhető, a nyelvtudás hiánya a továbbiakban egy elfelejthető probléma!
4. A chatbotok kedvező hatást gyakorolhatnak a szálloda árbevételére.
Mindannyian tudjuk, hogy a szállodaipar híres arról, hogy jelentős összeget fizet a honlapon jelen lévő forgalomért, elsősorban a fizetett hirdetések és promóciós tevékenységek miatt. A chatbotok beállíthatóak úgy, hogy költségkímélő alternatívát biztosítanak a webhelyre érkező forgalom bevonásával, és végső soron csökkenti a visszafordulási arányt. A chatbotok remekül beintegrálhatóak különböző platformokra, ezáltal közvetlen foglalásokat is eredményeznek.
5. Chatbotok hatása az értékesítésre.
Vegyük például azt a szituációt, mikor a vendég megérkezik a szállodába egy hosszú és fáradságos utazás után. Itt a chatbot ajánlásokat küldhet neki, mint például a push-értesítések vagy közvetlen üzenetek a szálloda kávézójával vagy gyógyfürdőjével kapcsolatban, és könnyedén elcsábíthatja őket a folyamatos ajánlatokkal és kedvezményekkel. Mivel a chatbotokat olyan algoritmusok táplálják, amelyek képesek a személyre szabott üzenetek optimalizálására, ahogy beszélgetnek, az ügyfél interakciója hasznosnak és informatívnak bizonyul, ami nyitottabb eladási és keresztértékesítési lehetőségekhez vezet!
Válassza a Hotrest szálloda szoftver, mert cserébe:
- modern, könnyen használható és tanulható szálloda szoftvert kap
- folyamatosan új PMS funkciókat kap plusz költségek nélkül
- biztosítjuk a mindenkori törvényi megfelelést (pl. NTAK), plusz költségek nélkül
- megbízható supportot adunk, plusz költségek nélkül
- bármikor visszamondhatja, így nincs kockázat
- segítünk csökkenteni hotele /panziója adminisztrációs terheit