AktuálisJövedelmezőség

Szezon előtt már késő!

By 2018-08-29 No Comments

Sokszor felmerül a kérdés, hogy a szálláshely életében mikor jön el az ideális pillanat egy újítás bevezetésre. Legyen szó honlap fejlesztésről, egy új rendszer bevezetéséről, a marketing kampányról, vagy akár a megfelelő munkaerő megtalálásáról.

Mi kell ahhoz, hogy ezen fejlesztések ne kiesett profitot, vagy keserves plusz munkát okozzanak, hanem beteljesítsék eredeti céljukat?

Bármilyen fejlesztést is tervez, a kulcs a megfelelő bevezetés.

A legutóbbi Hotrest Café előadássorozatunkon Holczer Ágnes beszélt a fenntarthatóság 5 kulcspontjáról, melynek egyik alapja a szisztematikus tervezés.

Ha még nem nézte meg, ne hagyja ki, tekintse meg az előadást itt >>

Bár a prezentációban az alábbi ábra az értékesítési stratégia kialakítására vonatkozik, – apró módosítással – mégis bármilyen folyamat bevezetéséhez segítséget jelenthet, ráadásul a megfelelő ütemzés kialakításához is hasznos. Egyszerűen csak vissza kell számolnunk, hogy a vágyott jövőképből mikor szeretnénk profitálni és melyik lépésre mennyi időt becsülünk.

No és itt szokott bekövetkezni a végzetes hiba, ugyanis sokszor nem, vagy könnyelműen végezzük el ezt a számítást és a várt eredmény eléréséhez igazítjuk a fejlesztések megkezdését – ami merőben befolyásolja az eredményeket.

„A honlapom elavult, szeretnék egy újat. Most lett vége a szezonnak. Most lenne időm, de minek álljon benne a „pénz”?”

„Tudom, hogy a karácsonyi/újévi kampányt már el kellene kezdenem tervezni, de akkor leginkább úgyis csak törzsvendégek jönnek”

„Tavasszal feladunk álláshirdetést”

„Tisztában vagyok a szálláshely menedzsment rendszer előnyeivel, de most úgy sincs vendég… majd tavasszal”

Igazak a fenti állítások? Természetesen igazak.

Azonban érdemes mindezt a másik oldalról is megvizsgálni. Ha az üzleti célunk azt diktálja, hogy az alábbi fejlesztésekkel nyereséget növeljünk, akkor nem szabad a bevezetést ahhoz a ponthoz igazítani, amikor már várnánk tőle az eredményt. Ráadásul az is elmondható, hogy a fejlesztések célja nem az amúgy is jól futó szezonok megtöltése, hanem a kiemelt időszakban a munka megkönnyítése, vagy a bevételek növelése.

Vizsgáljuk meg külön-külön!

Webfejlesztés:

Ritka az a webfejlesztési projekt, melyben nincsen csúszás az eredeti ütemzéshez képest, és ez nem mindig a programozás csúszása miatt van. Sok esetben az adatfeltöltésre nem jut már elegendő idő, ami rontja a végeredményt is. Azért, hogy valóban azt kapjuk, amit szeretnénk, érdemes egy nyugodtabb időszakot választanunk az előkészítésre, mert gondos előkészítéssel sok álmatlan órát spórolhatunk meg.

Marketing/Sales:

Melyik jövedelmezőbb? Előre megtölteni kedvezményes áron a szálláshelyet vagy minél magasabb áron értékesíteni a szobákat? Természetesen minél magasabb áron tudjuk értékesíteni a szobákat, annál több nyereséget fogunk magunkénak tudni. Ehhez azonban az kell, hogy legyen egy akciótervünk is ennek kivitelezésére. Már most látnunk kell, hogy például a karácsonyi/újévi időszak töltésében mely pontokon lehet segíteni az értékesítést és ehhez milyen marketing eszközöket tudunk majd alkalmazni. Enélkül a marketing és sales tevékenységünk pazarlóvá és ad hoc-cá válhat.

Munkaerő keresés:

Bár Magyarországon nem minden régióban érezhető a munkaerő súlyos hiánya, vitathatatlan, hogy sok pénzt, időt és energiát emészt fel még az átlagos fluktuációval járó üres helyek betöltése is. Függetlenül attól, hogy mi a célunk, munkaerő keresés vagy stratégia a jó csapat megtartására, ezt is időben el kell kezdenünk. A plusz egy hónap betanítás vagy a megtartásra kidolgozott stratégia költség szinten még így is kedvezőbb lesz, mint az újabb és újabb kollégák felkutatása és betanítása a szezonban.

Menedzsment rendszer váltás/bevezetés:

Talán a menedzsment rendszerekre igaz leginkább, hogy minél jobban ismerjük a funkciókat és elérhető lehetőségeket, annál jobban fogjuk tudni kihasználni az ezzel járó megtérülést is. Mint minden újítás bevezetéséhez, ehhez is a legfontosabb az idő. Idő kell hozzá, hogy kollégáink megismerjék és megszokják.

Ha a 2018-as szezon végén olvassa ezt, ne csüggedjen, még nincs lekésve semmiről: a megfelelő bevezetéshez épp időben van!

A felelős döntések meghozatala érdekében a Hotrest Nyárvégi Akciót állított össze a szálláshelyek számára.

Meghosszabbított akciónkat még kihasználhatja, ha szeptember 30-ig szerződést köt! Részletek>>