Magyarországon a legelterjedtebb üzletszerzési közösségi platform a Facebook és az Instagram. Mivel a felhasználói oldalak létrehozása ingyenes, így szinte a legtöbb szolgáltató rendelkezik is vele.
Annak ellenére, hogy sokaknak van, mégis kérdéses, hogy üzleti célra mennyire hatékonyan használható fel.
Mivel a Facebook algoritmusok nagyobb része úgy van kialakítva, hogy figyelembe veszi a felhasználói igényeket, a hirdetések megjelenítésénél használtak sem különböznek ettől, ezért fontos tisztában lennünk azzal, hogy pontosan milyen mérőszámok rangsorolják a mi oldalunkat.
Üzletszerzés tekintetében pedig még egy fontos dolog van, amivel érdemes tisztában lennünk, mégpedig, hogy versenytársaink mit csinálnak. Kevesek használnak a versenytárs elemzésre szoftveres segítséget. Legtöbbször csak “áttekerjük” a konkurencia oldalát, de ez biztosan nem lesz olyan hatékony, mintha elfogulatlanul, számadatokban látnánk a különbséget. Pedig vannak a piacon erre ingyenes megoldások is, mint pl.: a FanpageKarma.
Természetesen a szoftvernek van fizetős része, de az ingyenes opció is elegendő a versenytársak alapvető monitorozásához.
Nézzük, mit érdemes nézni!
Engagement rate
Az engagment rate egy olyan mérőszám, mely százalékos formában mutatja meg, hogy milyen aktivitást tudtunk elérni a felhasználóknál, tehát a posztokjainknál mennyire érezték elkötelezettnek magukat a felhasználók.
Legnépszerűbb és legkevésbé népszerű posztok
Sokat tanulhatunk abból, hogy áttekintjük, melyek voltak a legnépszerűbb posztjaink, valamint inspirálódhatunk úgy, hogy megvizsgáljuk versenytársunknál milyen sikeres megjelenések voltak.
Hirdetési büdzsé
A szotfver képes becslést adni arra vonatkozóan, hogy hozzávetőlegesen milyen hirdetési büdzsével dolgozik versenytársunk.