AktuálisDigitalizációFoglalási motorJövedelmezőségSzállás foglalás

5 DOLOG, AMI TÖBB KÖZVETLEN FOGLALÁST HOZ

By 2019-03-28 október 25th, 2023 No Comments

A független szállodák számos területen tudnak előnyre szert tenni a kevésbé rugalmas szállodaláncokkal, nagy kapacitású hotelekkel szemben. Ez nem igaz viszont a szobafoglalási rendszerekre, az OTA-kra – booking.com, expedia.com, szallas.hu, stb. -, melyek által megkívánt 15-25% jutalék sokszor szinte teljes egészében elviszi a kisvállalkozások árrését. Kézen fekvő lenne azt mondani, hogy akkor ne használják ezt a csatornát, de ez nem ilyen egyszerű. Számtalan kutatás bizonyítja, hogy – különösen a fiatalabb generáció – manapság keresőként használják ezeket és így jutnak el a nekik tetsző szállodák saját honlapjára.

Ennél jobb megoldás, ha a szálloda kivételes adottságaira, szolgáltatásaira alapozva, vagy speciális vendégkört – kutyások, üzletasszonyok, stb. – megcélozva irányítja magára a figyelmet és növeli a közvetlenül nála foglalók számát, vagyis a direkt foglalásokat. Öt olyan dolgot emelünk ki, amivel sikeresek lehetnek a kisebb szállodák is ezen a téren.

 

Fontos, hogy az első pillanatban megragadja valami a figyelmet

Bárhonnan is érkezik a weboldalra a látogató, az biztos, hogy határozottan tudja, mit keres. Ez lehet bármilyen konkrét információ, vagy csak a képek alapján szeretne jobban tájékozódni. Az sem kérdéses, hogy szállást keres, ezért ehhez kapcsolódó, gyorsan megérthető képet és néhány szavas tartalmat tegyünk egy ízléses felugró felületre. Utaljon lehetőleg arra a bizonyos egyediségre, de kiemelhetjük az OTA-kon, TripAdvisoron elért magas értékelésünket. Azon túl, hogy méltán büszkék lehetünk rá, saját oldalunkon is adjuk hírül. Egy piacvezető foglalási rendszer által végzett felmérés szerint a vendégek 76%-a hajlandó többet fizetni a magasabbra értékelt szállodákért. Semmiképp se az akciós árakra, csomagokra fecséreljük ezt az értékes felületet és időt. Akinek az fontos, meg fogja keresni, de mi inkább törődjünk a jövedelmezőségünkkel.

 

Fontos, hogy mobil eszközökön is könnyű legyen a foglalás

Ma már nem kérdés, hogy honnan szerzi be a turista a szükséges információkat. Jóllehet a böngészésben még jelentős szerepe van a PC-knek és laptopoknak, de meredeken ível felfelé a tabletek és okostelefonok görbéje is. Nem feledkezhetünk meg arról sem, hogy a foglalási rendszerek jóval előttünk járnak a felhasználói élmény nyújtásában, vagyis ott alap a mobileszközre történő optimalizálás. Ha a hotel weblapján bonyolult a navigáció, a mobil eszközzel kereső látogatói kör visszatér a közvetítői oldalakra. S bár a vendég megérkezik, a szálloda csak a jutalékkal csökkentett bevételre számíthat.

 

Fontos, hogy az oldal gyorsan áttekinthető legyen

Időről időre ellenőrizzük, hogy valóban az a tartalom van-e az oldalon, amire a potenciális vendégeink kíváncsiak. Ebben segítségünkre van az analitika, mely könyörtelenül megmutatja, hogy mi érdekli a látogatókat, vagy mi az, ami noha szerintünk nagyon fontos lenne, mégsem találnak rá. Viszont egy kisebb házban a vendégek alacsonyabb száma miatt lehetőség van közvetlenül tőlük is beszerezni azokat az információkat, melyek a korrekcióban segítségünkre lehetnek. A személyes megkérdezést egyébként is folyamatosan végezzük, mivel másképp nem lennének meg a szükséges támpontjaink a személyre szabott ajánlataink kialakításához. Persze ezt a mesterséges intelligencia is össze tudja gyűjteni, de ez kevésbé jellemzi a kis üzemméretű független házakat.

 

Fontos, hogy vonzó legyen a szállodánál történő foglalás

Egyértelműnek kell lennie, milyen előnyökkel jár a vendég számára, ha közvetlenül a szállodánál foglal. Ha az alacsonyabb árakkal próbálkozunk, akkor ismét a jövedelmezőségünket ássuk alá. Az árnak versenyképesnek kell maradnia, de nem alacsonyabbnak, ugyanis a versenyképességnek nem szinonimája az olcsóság. Mindezt olyan módon, hogy a foglalási rendszerek ne tudják utánunk csinálni. Mindegy, hogy mit találunk ki a direkt foglalások ösztönzésére, fontos, hogy igaz legyen a „Best Price Guarantee”. A biztosított árelőnyök esetében azt gondoljuk át, hogy mit tudnánk nyújtani a vendégnek, aminek a költsége alatta marad a közvetítésért kifizetett jutaléknak. Gondolkozhatunk szoba upgrade-ben (magasabb kategóriájú szoba alapár ellenében) – feltéve, ha többféle szobatípussal rendelkezünk -, bármilyen, a vendég számára fontos saját szolgáltatás beépítésében, vagy akár a vendégkör érdeklődési körének megfelelő külső lehetőségek elérhetővé tételében. Egy felmérés szerint a vendégek körében legkedveltebb a szoba upgrade, melyet a room service szolgáltatások követnek – kávé, tea bekészítés, reggeli szobában történő felszolgálása felár nélkül – és messze a legkevésbé vonzóak a szálláshely egyéb on-site szolgáltatásai.

 

Fontos, hogy a direkt foglalás előnyeiről sokan tudjanak

Ha valaki megfogadja az eddigieket, akkor biztos lehet benne, hogy a weblapját felkeresők a korábbinál nagyobb arányban foglalják le a szállást ott helyben. Ez már önmagában jelentős változást jelent, de még tovább lehet növelni azzal, ha a látogatottság növekedéséről is gondoskodunk. Ahogy kialakítottuk a megfelelő árstratégiát, majd ennek megfelelően publikáltuk az árainkat, fontos, hogy a lehető legtöbb csatornán keresztül eljuttassuk mindenkihez, hogy közvetlenül foglalva biztosíthatja magának a legkedvezőbb árat. Bárhol, ahol megjelenik a szálloda, különös tekintettel a közösségi oldalakra, mindenhol közzé kell tenni ezt a vendég és a magunk számára is előnyös foglalási megoldást.

 

Az ezeket támogató weboldalba építhető foglalási motorunkról bővebb információt olvashat itt.