Hol kezdődik a legtöbb utazás szervezése? Booking.com, Tripadvisor vagy a szallas.hu-n keresztül?
A kérdés megválaszolásához elég, ha csak a saját internetes szokásainkra gondolunk. A legtöbb keresés – bármilyen témát érintsen is – a Google használatával kezdődik.
A Google a forgalom tekintetében pillanatnyilag „verhetetlen”: naponta hozzávetőlegesen 8,5 milliárd keresést indítanak a Google-on keresztül, ami a világ teljes keresési forgalmának nagy részét teszi ki. Igaz ugyan, hogy ezeknek a kereséseknek csak egy bizonyos része irányul utazásra és szálláskeresésre, ez még így is hatalmas forgalmat jelent – tehát az egyik legizgalmasabb terület a szállodai marketingesek és értékesítők számára.
Mi is az a Google Hotel Ads?
A Google Hotel Ads eredetileg a Google Hotel Finder nevű (meta)keresési platformja, amelyet 2011-ben indított el a Google – ezzel egy vadonatúj és hatékony eszközt kínálva a szálláshelyeknek forgalmuk növelésére. A Google napjainkban sokszor a Google Hotel Center nevet használja a szálláshelyek számára kialakított szolgáltatási felületeire.
A platform közvetlenül az online szállásfoglaló portálokon feltüntetett árakkal hasonlítja össze a szálloda saját árait, lehetővé téve ezzel a hotelek számára, hogy (akár kedvezőbb árakkal) bemutatkozzanak a Google-on keresztül, asztali számítógépeken, táblagépeken és mobil eszközökön egyaránt.
A vendégeknek a Google első helyen és kiemelten jeleníti meg a hotel saját foglalási rendszerének linkjét és árait, amennyiben a hotel rendelkezik ilyen felülettel és szinkronizálja a szükséges adatokat a Google rendszerével.
Így nincs külön jutaléka a Google-n keresztül érkezett foglalások után, ellenben az ismert OTA felületekkel. Ehhez a szálláshelynek szinkronizálnia kell árait, szabad kapacitásait, szobatípusait a Google rendszerével.
A Previo ügyfelei ezt automatikusan meg tudják tenni Channel Manager modulunk segítségével, illetve a foglalási rendszerünk is lehetővé teszi számukra a jutalékmentes online értékesítést.
Azáltal, hogy a Google-t naprakész információkkal látjuk el szállodánk árairól, szabad kapacitásairól és a különböző szobatípusokról, a releváns szállodai hirdetéseket a Google megjelenítheti azoknak a jövőbeli vendégeknek, akik aktívan szállást keresnek a Google felületein vagy a Google Térképen.
Ami rendkívülivé teszi ezt az oldalt, hogy a hotel-szekció kizárólag organikus találatokat jelenít meg, sőt lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy szűrők segítségével szűkítse a találatokat: kiválaszthatja a dátumot, megadhatja a vendégek számát, beállíthatja az árkategóriát, illetve rangsorolhatja a hoteleket online értékeléseik alapján.
Miután a felhasználó beállította a szűrési feltételeket, egy olyan oldalra kerül, ami listázza a releváns szállodákat, illetve térképen is megjeleníti azokat.
Ha a felhasználó az általa szimpatikusnak ítélt hotel képére kattint, automatikusan átirányítódik egy következő oldalra, ahol a képeken kívül részletes információt és értékeléseket is találhat a kiválasztott szálláshelyről. Itt már hirdetésekkel is találkozhatunk a „Szálláshelyek ellenőrzése” menüpont alatt – jelen esetben az online portálok ajánlatait láthatjuk – ezekre kattintva az ő platformjukon találjuk magunkat, ahonnan akár foglalást is indíthatunk.
Az olyan keresések esetében is megjelenhetnek ezek a hirdetések (az oldalsó sávban), amikor a vendég közvetlenül a szálloda nevét írja be a keresőbe, így több elérésük is lehet, mint a hagyományos keresőhirdetéseknek. A szállodahirdetések ezen kívül a Google Térkép böngészése közben is megjelennek.
A Google álláspontja szerint ezek a hirdetések kifejezetten hatékonyak, és kedvező arányban képesek megtéríteni a hirdetés költségét.
Míg egy egyszerű keresőben megjelenő hirdetés nem sokat árul el a szálláshelyről, a Google Hotel Ads képeket, információkat jelenít meg, sőt, a szűrők alkalmazásával a foglalásig elvezető folyamatot is jelentősen leegyszerűsíti és felhasználó-barátabbá teszi. Könnyű belátni, hogy ezzel a lehetőséggel sokkal hatékonyabban hirdethetünk, mint a kereső vagy akár a banner-kampányokkal és hirdetésekkel.
A legelső fontos lépés: Google Cégem fiók létrehozása
Fontos a megfelelő Google cégprofil kialakítása, hiszen ez tartalmazza azokat az adatokat, amit a felhasználók látni fognak, ha a konkrét vállalkozásra, vagy hasonló vállalkozásokra keresnek a Google Keresőben és a Térképen. Ez manapság már tényleg elengedhetetlen. Az első lépéseket itt tehetjük meg: https://www.google.com/intl/hu_hu/business/
A Google Hotel Ads központja
Amikor elindítjuk a szállodahirdetés folyamatát, a Google automatikusan létrehoz nekünk egy központi fiókot a Google Hotel Center felületen. Ez a felület sokban hasonlít a Google Ads felületéhez, tehát ha ismerősek vagyunk, könnyű lesz navigálnunk, de sok hotel specifikus részt is fogunk látni rajta. Itt nyomon követhetjük a hirdetéseinket, illetve személyre szabhatjuk a beállításainkat. Amennyiben viszont a marketing ezen részét egy megbízott marketinges cég kezeli, ebben az esetben nem is különösen kell foglalkoznunk ezzel a felülettel, viszont mindenképp érdemes ismerkedni vele, és időnként ellenőrizni a mutatókat.
Google Hotel Center a gyakorlatban
Azt követően, hogy létrehoztuk a fiókunkat, hozzákezdhetünk az integrációs folyamathoz. A Previo PMS-t használóknak ez viszonylag egyszerű folyamat lesz, mert rendszerünk a legtöbb adatot automatikusan, naprakészen átadja a Google-nek a háttérben. Például, árakat, szobatípusokat, szabad kapacitásokat stb.
Mennyibe kerül?
Google Hotel Ads kampányok segítenek, hogy a keresőben és a találati oldalakon minél előrébb kerüljön hotelünk vagy a térképen minél szembetűnőbbek legyünk. Amikor a szálloda nevére kattint valaki, megjelenik egy oldal, ahogy fentebb is látható, amely tartalmazza az összes adatot hotelünkről, árakat, elérhetőségeket, értékeléseket, valamint egy linket a közvetlen foglaláshoz az ön weboldalán. A Google Hotel Ads kampány aktiválása nélkül ez a link nem lenne elérhető.
A kampányok létrehozásánál az alábbi négy ajánlattételi stratégia közül választhat a Google rendszerében:
- Tartózkodásonkénti jutalék: Ön csak akkor fizet, ha a vendég a hirdetésben található linken keresztül lefoglalja szobáját önnél és a tartózkodás meg is valósult. A jutalék mértékét Ön állíthatja be;
- Jutalék konverziónként: a szobafoglalás értéke alapján meghatározott százalékot kell fizetnie, amikor a felhasználó lefoglalja a szobáját. A jutalék mértékét Ön állíthatja be;
- Intelligens CPC: a maximális kattintásonkénti ajánlattételi stratégia szerint, az ajánlattétel a legnagyobb valószínűséggel konverziót generáló kattintások alapján történik. Ön a kattintások után fizet;
- Kézi CPC: akkor fizet, ha a potenciális ügyfél a hirdetésre kattint. A kattintásonkénti árat Ön adhatja meg.
Hogyan tud segíteni a Previo mindebben?
Ahhoz, hogy egy szálloda megjelenhessen a Google felületein a saját foglalási rendszerére mutató közvetlen linkkel és árakkal, elengedhetetlen az árak, a szabad kapacitások, a szobatípusok folyamatos szinkronizálása a Google rendszerével. A Previo Channel Manager modulja képes arra, hogy ezeket a szükséges adatokat szinkronizálja a Google-lel, így rendszerünk felhasználói élvezhetik a Google Hotel Ads és Google Hotel Center előnyeit, ami elősegíti a közvetlen foglalásokat a Google felületeiről, anélkül, hogy jutalékot kellene fizetniük pl. egyéb OTA rendszereknek. A Google Hotel Centerrel való szinkronizáció úgy működik channel manager modulunkban mint bármelyik másik értékesítési csatorna vagy OTA.
Ezen kívül a könnyen kezelhető, több nyelvű, felhasználó barát, weboldalba építhető foglalási rendszerünk is biztosítja, hogy Önnek minél több közvetlen foglalása legyen.
Figyelembe véve a Google globális forgalmának méretét, és folyton fejlesztett felületét, biztosak lehetünk benne, hogy a Google Hotel Center hirdetési platformja a jövőben csak egyre nagyobb lesz. Érdemes tehát minél előbb belevágnunk: A befektetett költség minimális, míg az előnyök óriásiak lehetnek, jelentősen fellendítve ezzel a szolgáltatást igénybe vevő szállodák forgalmát.
Bővebb információ PMS rendszerünkről és a Google Hotel Ads-ból történő foglaláshoz szükséges Channel manager modulunkról: