Mi is valójában az influencer-marketing és kik az influencerek? Hogyan változtathatják meg az influencerek a szállodánk marketingstratégiáját? Hogyan válasszuk ki a számunkra legmegfelelőbb influencert, hogyan kezdjünk együtt dolgozni és milyen feltételekkel? Hogyan lendítheti mindez előre a szálloda sikerességét? Cikkünkben ilyen és ehhez hasonló kérdésekre igyekszünk válaszokat adni.
Az influencer marketing, magyarul véleményvezér-, vagy befolyásoló marketing a marketing egy formája, amelyben a központi figyelmet a befolyásos emberekre helyezik, a megcélzott piac egésze helyett.
Manapság az influencer marketing már jól ismert dolog, amit egyre jellemzőbben alkalmaznak különböző iparágakban, nem kivétel ez alól a vendéglátás és szállodaipar sem.
Az influencer marketing azonosítja az influencereket, vagyis azokat a személyeket, akik befolyást gyakorolhatnak a potenciális vevőkre, és a marketingtevékenységeket köréjük szervezi.
A figyelemfelkeltés titka a hitelességben rejtőzik, ahogy ennek a marketingnek a sikeressége is.
De valójában kik is azok az influencerek (magyarul befolyásoló vagy véleményvezér)? Olyan emberekről van szó, akik méretes követői táborral rendelkeznek az online világban. Tudásuk és tapasztalataik általában egy témakörre korlátozódik, követőik pedig olyan mindennapi emberek, akiket érdekel ez a terület. Az influencerek közös jellemzője, hogy saját látásmódjukkal, egyedi hangjukkal tömegek véleményét, gondolkodásmódját tudják alakítani. Közvetlenül a rajongótáborukhoz szólnak, akik rendkívül befogadóak az Influencer véleményére.
A szállodaiparban rendkívül fontos tényező lehet az influencer marketing alkalmazása: A Google 2014-es felmérése alapján az utazók 80%-a szerzett inspirációt a közösségi médián vagy egyéb online platformokon keresztül az úti cél és szállásuk kiválasztásához.
Hogyan válasszunk influencert?
Érdemes egy kis kutatást végeznünk influencer-ügyben. Fontos, hogy olyan embert válasszunk, akinek személyisége, bejegyzése és követőtábora szinkronban van azzal a képpel, amit közvetíteni szeretnénk, mint szállodánk profilja.
Érdemes olyan influencert választanunk, akinek saját blogja is van, közülük is szerencsésebb olyat választani, akinek a blogja saját domainen, nem pedig aldomainen fut. Ez a későbbiekben keresőoptimalizálás szempontjából fontos tényezőnek bizonyulhat.
Olyan influencert célszerű választani, aki több közösségi médiaplatformon is aktív, és terjedelmes követőtáborral rendelkezik mindezen platformokon.
Az aktivitás mértéke is nagyon fontos szempont. Nem elég, hogy a potenciális influencerünk hány fős követőtáborral rendelkezik, vizsgáljuk meg a posztjait is – mennyien lájkolják vagy osztják meg az általa közzétett tartalmat.
Ha sikerült kiválasztanunk a számunkra megfelelő influencert, gondolkodjunk el azon, hogyan szeretnénk őt kompenzálni a szállodánk számára végzett tevékenységeiért – ingyenesen szállhat meg a szállodánkban, esetleg pénzben szeretnénk fizetni neki. Fő szempont, hogy mennyit ér a szállodánk számára az a szolgáltatás, amit az influencer nyújtani fog.
Ha mindezt átgondoltuk és mérlegeltük, itt az ideje felvenni az influencerrel a kapcsolatot, és igyekezni azon, hogy mindkét fél számára előnyös megállapodásra jussunk.
Mi a teendő miután elindítottuk a folyamatot?
Ha szeretnénk tisztán látni, mennyire sikeres az együttműködésünk az influencerrel, mindenképp érdemes néhány dologra figyelnünk – a következő mérőszámok figyelése kulcsfontosságú:
- Elérés: Hány embert ért el a bejegyzés, és mennyi volt az összes megjelenés?
- A tartalom által generált aktivitás: Mennyien lájkolták illetve osztották meg az influencer által közzétett bejegyzéseket?
- Követőtábor méretének változása: Nőtt-e (számottevően) az oldal követőinek/lájkolóinak száma az influencer marketing hatására?
- Növekedett-e a weboldalunkra érkező forgalom?
- Nőtt-e a foglalások száma az influencer posztjainak hatására?
Ha az influencer marketingünk sikeresnek tűnik, érdemes kiterjeszteni ezt több felületre is. Ha eddig csak Instagram posztok születtek, érdemes Facebookon is aktivizálódni, illetve kérhetünk blog- illetve vlogbejegyzést is, ezáltal növelve a márka megjelenését, népszerűségünk növelését.
Válassza a Hotrest szálloda szoftver, mert cserébe:
- modern, könnyen használható és tanulható szálloda szoftvert kap
- folyamatosan új PMS funkciókat kap plusz költségek nélkül
- biztosítjuk a mindenkori törvényi megfelelést (pl. NTAK), plusz költségek nélkül
- megbízható supportot adunk, plusz költségek nélkül
- bármikor visszamondhatja, így nincs kockázat
- segítünk csökkenteni hotele /panziója adminisztrációs terheit