Szállás weboldal

Az 5 legsúlyosabb weboldal-tervezési hiba – és hogyan javítsuk őket

By 2019-06-07 No Comments

A szálloda honlapjának kialakítása – annak ellenére, hogy sok idő- és energiabefektetéssel jár – korántsem garantál azonnali, közvetlen foglalásokat. Ahhoz, hogy a gyakorlatban is hasznos legyen a weboldalon keresztül érkező forgalom, garantálnunk kell azt is, hogy a felhasználói élmény a szálloda honlapján megfelelő szintű legyen ahhoz, hogy a honlap látogatói később szobafoglaló vendégekké váljanak. Tervezők és fejlesztők alkalmazása költséges beruházás lehet – viszont az, hogy saját kezünkbe vegyük az irányítást, elsőre ijesztőnek tűnhet. Viszont nyitott szemmel járva az online világban elég sok hibát észrevehetünk, és igyekezhetünk, hogy a saját szállodai honlapunkon limitálni vagy javítani tudjuk ezeket, esetleg bármi technikai tudás nélkül is. Az alábbiakban ezekre a hibákra mutatunk példákat és javaslunk megoldásokat.

A vendégcsoportok tulajdonság figyelmen kívül hagyása

A különböző célcsoportoknak más-más sajátosságai vannak. Egy üzletember jellemzően nem romantikus hétvégi ajánlatot keres, egy családot pedig valószínűleg teljesen hidegen hagy, hogy a szállodánk konferenciaterme hány férőhelyes vagy milyen felszereltségekkel rendelkezik.
Fontos, hogy próbáljuk felismerni, milyen jellemző tulajdonsággal rendelkeznek azok az emberek, akik a szállodánkba szeretnének foglalni, ezután pedig eldöntenünk azt, hogy milyen információkat közvetítsünk feléjük. Azt gondolhatnánk, hogy célszerű lehet minél több embert megcélozni egy-egy hírlevéllel és minél több embert bombázni ugyanazzal az információval. A valóságban viszont ez egyáltalán nem szerencsés ötlet. Próbáljuk meghatározni a célközönséget, és olyan tartalmat közvetíteni feléjük, amelyek őket valóban érdeklik. Ezáltal nemcsak a saját esélyeinket növeljük a közvetlen foglalások kapcsán, de a márkahűséget is erősítjük a vendégekben.

Túl sok szöveg a honlapon

Az emberek egyre lustábbak, ha olvasásról van szó. Hajlamosak vagyunk felületesen olvasni, átfutni egy szövegen, vagy teljes mértékben átlépni egy-egy bekezdés felett. Egy viszonylag friss felmérés szerint egy 100 szót megjelenítő weboldal esetében a felhasználók csak a szöveg felét olvassák el, 450 szó fölött pedig mindössze a szöveg 30%-át.
Temérdek szöveg helyett használjunk inkább tartalmas mondatokat és rövid bekezdéseket. Jelenítsünk meg térképeket, fotókat, videokat, infografikát, ezek jobban megragadják a felhasználók figyelmét.

Nem a legelőnyösebb kép(ek) alkalmazása a honlapon

Ha egy online foglalási portál oldalát nézzük, azt figyelhetjük meg, hogy minden szálláshely esetében megjelenítenek egy rendkívül szép, előnyös, jó minőségű fotót, ezzel arra ösztönözve a felhasználót, hogy tovább kattintson a részletekért. Sok szállodai honlap esetében viszont az az érzésünk támad, hogy nem lett elég hangsúly helyezve arra a képre, amit a felhasználó először vehet észre az oldal látogatása során. Ez a kép olyan, mint egy kirakat. Ha nem tetszik az embereknek, amit kintről látnak, esélyes, hogy a boltba már nem is fognak bemenni… Ügyeljünk arra, hogy olyan képet válasszunk, ami a lehető legelőnyösebben tükrözi a szálloda épületét, és annak pozitív tulajdonságait.

A honlap nem felhasználóbarát

Egy honlap akkor felhasználóbarát, ha a látogatója egyértelműen, gyorsan és könnyen meg tudja találni rajta a keresett tartalmat, minél kevesebb kattintással. Lehet, hogy számunkra logikusnak tűnik a honlap felépítése, de ennek az is lehet az oka, hogy túl jól ismerjük a szállodánk weboldalát. Kérjünk meg a környezetünkben 10-20 különböző korú és érdeklődésű embert, hogy nézzék át a honlapot szkeptikus szemmel. Adjunk nekik konkrét feladatokat (bonyolítsanak le egy foglalást, próbáljanak konkrét információkat megtalálni), aztán halgassuk meg az észrevételeiket! Egy logikátlan, nehezen navigálható honlap nagyban befolyásolja a felhasználói élményt, mondanunk sem kell: negatív irányba. A könnyen navigálható menün kívül figyeljünk a könnyen megnevezhető domain névre, arra, hogy honlapunk reszponzív legyen, jó minőségű képeket jelenítsen meg, és gyorsan betöltődjön!

Megfeledkezünk a honlap frissítéséről és karbantartásáról

Ez egy tipikus hiba, amit nagyon sok szálloda elkövet. A felhasználó számára nem túl vonzó, ha egy nyári vakációra szállást keresve a szállodánk havas kertjéről láthat képeket. Ha valami változik, tükrözze azt a szálloda honlapja is! Legyenek friss, de legalább szezonnak megfelelő képek a főoldalon, illetve jelenítsünk meg naprakész információkat, aktuális csomagajánlatokat! Ez a potenciális vendég számára vonzóerővel fog hatni, hiszen azáltal, hogy meglátogatta a honlapot, minden aktuális információ birtokába jutott. Ne becsüljük alá ennek jelentőségét!

Emellett teszteljünk, frissítsünk folyamatosan, figyeljünk az észrevételekre, igyekezzünk észrevenni, ha valami nem jól működik a honlapon, és folyamatosan igyekezzünk javítani ezeket a hibákat!

Új weboldalt szeretne? A Hotrest reszponzív weboldal gyorsan, egyszerűen megoldja problémáját.