Egyéb

5 legfontosabb változás, amit 2020-ban a sikeres értékesítésért meg kell tenni

By 2020-03-20 november 3rd, 2022 No Comments

Néhány hónappal ezelőtt se készült senki az értékesítési stratégiájának alapvető megváltoztatására az öreg kontinensen a COVID-19 vírus megjelenésének hallatán, legfeljebb kicsit nagyobb figyelemmel követtük a távol-keleti piacokat. Ma már nem kérdés, hogy válságkezelésre van szükség minden szálláshelyen és ennek minél hamarabb neki kell látni. Szerencsések azok a szálláshelyek, ahol tudatosan készülnek a kockázatokra és van erre is megoldásuk a fiókban, de nálunk nem ez a jellemző. Összegyűjtöttük azokat a legfontosabb teendőket, melyek megtételére a következő két-három hónapban lesz elegendő idő és a vállalkozások segítségére lehet abban, hogy minél kisebb legyen az elmaradásuk a kiemelkedően jó tavalyi bevételekhez képest.

 

Fontos, hogy megcélozzuk a közeli célpiacok aktív csoportjait

Számtalan kutatás bizonyítja, hogy a különböző életstílust folytató emberek csoportjai jól leírható szokásokkal rendelkeznek, ráadásul sokkal több hasonlóságot mutatnak a fogyasztási és utazási szokásaik terén, mint a klasszikus, demográfiai alapon történő lehatárolás szerinti szegmensek. A most kevésbé érintett korosztályokból azokra célszerű a figyelmet irányítani, akik életritmusa gyorsabb az átlagnál, értékrendjükben egyszerre vannak jelen a hagyományos és modern elemek, munkavégzésükre és szabadidős szokásaikra a rugalmasság és a nyitottság a jellemző. A sikerorientáltak, élménykeresők, beilleszkedett hedonisták nem elhanyagolható méretű szegmense a Közép-európai országoknak sem és persze hazánknak sem. Ők a tapasztalt utazók, akik gyorsan és röviddel az utazásuk előtt döntenek, izgalmas élményekre vágynak és ezért hajlandók magasabb árat is fizetni. Ehhez persze magas elvárásokkal is társulnak, kedvelik a nem szokványos dolgokat, erre jobb felkészülni.

2020-ban minden bizonnyal fontos tényezővé válik a távolság, felértékelődnek a közeli és ezért könnyebben megközelíthető desztinációk. Jobb ha mi is figyelünk arra, hogy mekkora távolság jöhet szóba a potenciális vendégeink esetében.

 

Fontos, hogy új szolgáltatások kerüljenek bevezetésre

Nézzük hát végig a jelenlegi szolgáltatásinkat, hol és hogyan lehetne néhány új elemmel feldobni! Ne sok-sok milliós fejlesztésekben gondolkozzunk – az sem az időbe, sem az aktuális költséggazdálkodásunkba nem fér bele -, hanem kifejezetten személyre szabható kényelmi megoldásokban gondolkozzunk. Ilyenek lehetnek a vendégek várakozását és feltorlódását megelőző okosmegoldások, az online check-in bevezetése, a személyre szabott üzenetek formájában a ház egyéb szolgáltatásainak az értékesítése, a házon kívüli exkluzív programok biztosítása, stb. Ezek általában csak szervezést igényelnek, az eszközök rendelkezésre állnak és az árainkhoz sem kell hozzányúlni. A figyelmességünk komoly érték ennek a körnek.

 

Fontos, hogy lépjünk szintet a minőségben

Egy gyengébb forgalmú időszak soha sem örvendetes, de sok mindenre jól hasznosítható. Vizsgáljuk meg, hol és hogyan tudjuk szolgáltatásaink minőségét javítani. Teszteljünk, mérjünk, értékeljünk! Vonjuk be az adott területen dolgozó kollegákat is, mert ők tudják a legjobban, hogy mi könnyítené meg a dolgukat, mitől lenne gördülékeny a munkájuk. A foglaltság lehetővé teszi, hogy az eddig halogatott, apróbb javításokat is elvégezzük, ami csak előnyére válik a szobáknak, közös tereinknek. Tény, hogy az emberi tényező is meghatározó szerepet játszik a vendég minőségérzetében, ezért fordítsunk időt arra is, hogy képezzük, tréningeztessük a kollegákat. Ezeknek az apró lépéseknek rövid időn belül látványos eredménye lesz a vendégelégedettség terén. A magas pontszámok az értékelő – review – oldalakon és OTA-kon pedig automatikusan biztosítják, hogy tarthassuk az árainkat. És bevételekre mindig szükség van, ez is tény.

 

 

 

Fontos, hogy ne az árakkal legyünk vonzók

Ha az eddigi lépéseket megtettük bátran nyúlhatunk az árazáshoz is, mert nem kell attól félni, hogy az egyetlen vonzerőnk az alacsony árszínvonalunk. A jelenlegi kedvezőtlen helyzetben hiba lenni azt gondolni, hogy azért maradnak el a vendégek, mert túl drágák vagyunk. Aki tart a fertőzéstől, annak eszébe sem jut, hogy elhagyja a biztonságosnak vélt környezetét. Akire ez kevésbé jellemző, az ahogy kicsit is kedvezőbb hírek érkeznek, gyorsan visszatér majd szokásos időtöltéseihez. Vagyis egyik esetben sem az árak befolyásolják az utazási döntést. Azt is tartsuk szem előtt, hogy egy kívánatosabbnál alacsonyabb kihasználtság még a szokásos átlagár mellett is veszteséget okoz, további bevételekről történő lemondással ezt még növelni, biztos nem jó taktika.

 

Fontos, hogy minderről folyamatosan kommunikáljunk

A felvázolt mentőcsomag szerint tehát szükség lesz arra, hogy új célcsoportokat állítsunk a célkeresztbe, akiket a pontos profiljuk ismeretében el tudunk érni az általuk legsűrűbben használt csatornákon keresztül az üzeneteinkkel. Ezek az üzeneteknek néhány elemet biztosan tartalmazniuk kell: azt, hogy nálunk biztonságban vannak a vendégek, hiszen még jobban ügyelünk a higiéniára, mint valaha, azt, hogy emeltük a szolgáltatások színvonalát, és hogy még több szolgáltatás tartozik ugyanahhoz az árhoz. A személyre szabott üzenetek célba juttatásához sok megoldás közül választhatnak a szálláshelyek, melyekről további részletek itt találhatók.