AktuálisDigitalizációEgyébFoglalási motorSzállás foglalás

5 DOLOG, AMITŐL ÉLMÉNY LESZ A SZOBAFOGLALÁS

By 2019-02-14 október 25th, 2023 No Comments

A világ egyik vezető piackutató cége 2020-ig megközelítőleg 820 milliárd $ körülire becsüli globális szinten a digitális utazási piacot, ami két év alatt mintegy 20%-os növekedést jelent.  Egy másik kutatás szerint 2022-re a szállodák bevételeinek legalább 50%-a online foglalásból származik majd. Igaz, hogy e trendek motorja Ázsia és a Csendes-óceán térsége, de Közép-Európa várhatóan meg tudja tartani piaci részesedését, ami volumenét tekintve nem elhanyagolható növekedést jelent. Ennek köszönhetően egyrészt nélkülözhetetlenné válnak a foglalást zökkenőmentessé tevő eszközök és technikai fejlesztések, másrészt még jobban kell figyelni a szállodai értékesítőknek a vendégek eltérő igényeire ezen a téren.

Azt nem állítjuk, hogy az idő szűkében lévő városlakó, a kevéssé árérzékeny szingli, vagy épp az energikus baby boomer pontosan ugyanazt várja el a szállodától, de azt igen, hogy van néhány dolog, ami mindegyik célcsoportnak egyaránt fontos, ha le szeretné foglalni szállását pihenéséhez, vagy bármi más okból.

 

Gondoskodj róla, hogy a lehető legrövidebb idő alatt tudjon a látogató foglalni a weboldaladon!

A weboldalra senki nem véletlenül talál rá, hanem tudja, mit akar. Egy részük kifejezetten azért keres rá a szálloda oldalára, mert ott akar megszállni. Nekik fontos, hogy rögtön az első pillanatban rátaláljanak a foglalógombra, de legalább ilyen fontos, hogy a belépéstől a visszaigazolásig a lehető legrövidebb idő teljen el. Ez csak abban az esetben teljesül, ha a két, legfeljebb három lépés közben gyorsan töltődnek be az oldalak és minden szükséges információ azonnal kéznél, vagy inkább szem előtt van.

 

Gondoskodj róla, hogy zökkenőmentes legyen a foglalás folyamata!

Az átláthatóságot segíti a jól pozícionált, megfelelő méretű folyamatábra – folyamatszalag -, ahol végig követhető, hogy a foglalás összesen hány lépésből áll és épp hol tart a látogató. A dátumok kiválasztásánál a legördülő naptár navigációja, a jövőbeli vendégek és a foglalni kívánt szobák számának megadása nem lehet több, mint 6 kattintás, vagy érintés. A szabad szobák felkínálását követően érkezünk meg a kritikus ponthoz. Ha nem a leendő vendégünk fejével gondolkodtunk a foglalómotor– booking engine – beállítása során, akkor fennáll a veszély, hogy a látogató foglalás nélkül elhagyja a weboldalunkat. Ugyanis a hirtelen megjelenő túl sok információ az általunk kínált összes lehetőségről átláthatatlanná teheti az oldal. Ellenkező esetben viszont arra kényszerül látogatónk, hogy a folyamatot megszakítva kutatni kezdjen a weboldalon.

 

Gondoskodj róla, hogy minden lépésnél csak annyi információ legyen, amennyi ahhoz a konkrét foglaláshoz kell!

Látogatóinkban megbízhatunk, tudják, hogy mit akarnak és mit a teendőjük. Az persze mindig legyen látható, hogy ha elakadnak, segítünk – egyszerű chatbotokkal sok minden megoldható -, de véletlenül se akarjuk mi kitalálni előre, hogy mit akarnak lefoglalni. Ez még nem az a pont, ahol helye van az „upselling”-nek. Ahogy a nevéből is kiderül, az már feltételez egy lezárt, eredményes értékesítési folyamatot, vagyis egy foglalást. Ez alól kivételt képez, ha olyan weboldalunk van, ahol a beépített mesterséges intelligencia lát, gondolkozik és cselekszik helyettünk.

 

Gondoskodj róla, hogy a mobil eszközökről indított foglalás is élmény legyen!

Ugyan a globálisan az utazási piacon a foglalások legfontosabb eszköze az előrejelzések szerint még sokáig a desktop marad Európában, a folyamatnak mindenképp mobilbarátnak kell lennie. Érintéssel történő kiválasztás, gyors továbblépés és a lehető legkevesebb szöveges válasz az, ami ebben az esetben fontos. Arra gondoljunk, hogy aki így foglal, az valószínűleg úton van – bizonyítottan a last minute foglalások között a legmagasabb a mobilon keresztül indítottak aránya – és nincs ideje hosszan böngészni, minél hamarabb meg akarja oldani a problémáját.

 

Gondoskodj róla, hogy a hotel többi ajánlatáról, egyéb extrákról a megfelelő időben értesüljenek a vendégeid!

Ha a látogatónkból vendég lett, a foglalás visszaigazolásával együtt küldhetünk tájékoztatókat, izgalmas képeket minden egyéb szolgáltatásunkról további bevételek reményében. Még jobb megoldás, ha az érkezés előtt pár nappal, a foglalási folyamattól teljesen függetlenül vesszük fel a leendő vendégünkkel a kapcsolatot. Ez sokkal ritkábban fordul elő egy átlagutazóval, ezért maradandóbb nyomot hagy. És valljuk be, nem ez is volt a célunk?

 

Ha bővebb információt szeretne a foglalómotorokról, kattintson ide:

Weboldalba beépíthető direkt foglalási rendszer hoteleknek